Tudja meg a legfontosabbakat a magnéziumról

A szervezet sokkal nagyobb mennyiségben tartalmaz magnéziumot, mintmagnezium-2 cinket vagy szelént, és ezért nem a nyomelemek, hanem az ásványi anyagok közé tartozik.

Főleg a csontokban és a kötőszövetekben található.

Milyen tünetei lehetnek a magnézium hiányának?

A magnéziumhiány szívritmuszavarokhoz vagy magas vérnyomáshoz vezethet.

Ha gyakran fordulnak elő izomgörcsök, akkor is magnéziumhiányra lehet gyanakodni.

Fontos tudni: a stressz minden formája növeli a magnéziumszükségletet.

Egyedül nem megy

A szervezetben a magnézium szoros kölcsönbatásban áll a kalciummal és a foszforral.

Csak akkor tudja optimálisan ellátni feladatát, ha ezek az elemek megfelelő arányban jelen vannak. A cinkkel is hasonló összefüggés áll fenn.

Miben találhatunk magnéziumot?

Magnéziumtartalmú élelmiszerek a következők: gabona-, mogyorófélék, hüvelyesek.

Jó hír, ami könnyíthet rossz lelkiismeretünkön, hogy a csokoládénak is viszonylag nagy a magnéziumtartalma.

>>> Érdekesség: egy kis pohár magnéziumban gazdag ásványvízzel annyi magnéziumot veszünk fel, mint 100 g csokoládéval.

loading...

    Kérjük mondja el véleményét!

    Az email címet nem tesszük közzé!