A legfontosabb tények a magnézium hatásairól, forrásairól és adagolásáról

548
HOZZÁSZÓLÁS:

Ami az ásványi anyagokat illeti, a magnézium aligha szupersztár – kevés ember gondol arra napközben, hogy a szervezete elég magnéziumot vesz-e föl. Azonban ahogyan öregszünk, a magnézium egyre inkább a vitalitásunk egyik legfontosabb elemévé válik.magnezium-dio

Milyen hatásai vannak?

A magnézium nélkülözhetetlen a kalcium- és a C-vitamin-anyagcsere számára, fontos szerepet játszik továbbá a szervezet foszfor-, nátrium- és káliumforgalmában. Ez az elem kell ahhoz, hogy a vércukor energiává alakulhasson, és szükség van rá az idegrendszer és az izomzat normális működéséhez.

Az elmúlt években megállapították, hogy a magnézium nélkülözhetetlen az egészséges szívműködéshez, újabban pedig kimutatták, hogy különösen az idősebb korban szerepet játszhat a cukorbaj kialakulásának megakadályozásában.

Honnan juthatunk hozzá?

Jó magnéziumforrások a diófélék, a meg nem őrölt magvak, a kajszibarack, a banán és a sötétzöld levelű főzelékfélék.

A Vll. Magyar Gyógyszerkönyv a magnézium több vegyületét (magnézium—karbonát-hidroxid, -klorid, -oxid, sztearát, -szulfát, -triszilikát) hivatalos gyógyszerként tartja számon.

Mennyi magnéziumra van szükségünk?

Az amerikai Nemzeti Kutatási Tanács felnőttek számára naponta 250-350 mg magnézium felvételét javasolja.

A magnézium a legtöbb multivitamin és ásványi anyag kiegészítő alkotórésze és magnézium-oxid kiegészítő alakjában is forgalmazzák. (Utóbbi 250 mg magnézium-oxidot tartalmaz, ami 150 mg elemi magnéziumnak felel meg.)

A magnézium-kelát (az elem jobban felszívódó formája) és a kalcium kiegészítők (amelyek magnéziumot és kalciumot tartalmaznak) mindkét elem kitűnő forrásai.

Az erős alkoholfogyasztóknak több magnéziumra van szükségük.

>>> Figyelmeztetés: A nagy mennyiségű (naponta több mint 1000 mg) magnézium hasmenést okoz. Idővel mérgező hatású is lehet. Ne szedjen magnézium kiegészítőt, ha vesebántalmai vannak.

548
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
2
  1. Dorogi Krisztina szerint:

    Mekkora mennyiséget kell ennem a felsorolt zöldségekből, gyümölcsökből naponta, hogy fedezzem a magnézium szükségletemet? Nem mindegy, hogy egy marék diót vagy egy kiló kajszibarackot kell megenni hozzá. Ha valaki tud ez ügyben tanácsot adni, megköszönném.

  2. Dóczi Ibolya szerint:

    Erre lennék én is kiváncsi. Hasznos lenne valamilyen táblázat amibe le van írva, hogy melyik élelmiszer, gyümölcs, zöldség emnnyi vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, úgy hogy egy földi halandó is megértse.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Kapcsolódók |

Hasonló cikkek, témák
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]